סיכום פתיחה עד כה

Home/כללי/סיכום פתיחה עד כה

סיכום פתיחה עד כה

פתיחה- יום שישי כ"ז תמוז – סיכום הלימוד עד כה:

 

למדנו שהבריאה התחילה בכך שנברא רצון לקבל ואותו צריך לזכך.

הוא נברא יחד עם האור. הוא בא בשתי צורות. יש מיש התפשטות האור

הרצון עצמו יש מאין כי רצון לקבל זה חיסרון ואין אותו בבורא. זה רק מוסיף על שלמותו.

נברא רצון לקבל והתפשט איתו האור.

 

הוא נברא בצורה מיוחדת. ד' בחינות

כל זה באינסוף- מלכות סוג של כלי המורכבת מד' בחינות.

היא גם על פי השם יה-ו-ה

הוא ושמו אחד

הוא האור

שמו בג' רצון

אחדות מלאה באינסוף והוא היה מלא באור.

 

התחיל תהליך

מה קרה ממצב זה באינסוף והרצון עם האור?-  הולך ומתפשט.

הרצון מתחיל לעשות תנועה דרך העולמות

גם העולמות מחולקים לפי הפרטים של המלכות

 

כנגד

חכמה –אדם קדמון

בינה – בריאה

ת"ת – יצירה

מלכות-  עשיה

 

תחתית עולם עשיה נקרא עולם הזה. זהו שיא ההשתוקקות הפרטית של הרצון.

עד שכל הבריאה מרגישה עצמה כמנותקת מהבורא.

מה קרה בדרך? התבטאות של הנשמה.

כמו שאדם צריך לדעת איך להסתדר בעולם הזה…. כך צריך שהנשמה תדע מדרכי העולם הבא כדי שתוכל להסתדר בעולמות. לכן לומדים את חכמת הקבלה.

 

כעת מתחילים את הלימוד.

ניתן רצון לקבל

מה קרה בהשתלשלות ?

הדבר הראשון שקרה זה בחירה ביתר דבקות

לאחר שהיא בחרה- הרגישה שאינה יכולה להיות באינסוף כי היא שונה מאינסוף

נוצר דבר חדש – עולם הצמצום

 

כעת רוצה לקבל את האור אבל בצורה שתהיה אהבה

ברגע שהחליטה ככה כבר לא יכולה לקבל רק בצורה פאסיבית כמו שקיבלה מלמעלה.

 

הרגישה שלא נעים לה, לא טוב לה לקבל באופן הזה וזה הפך לשורש הרע בעולם הזה. כאשר אדם טפיל – שורש הרע. שורש הטוב הוא אהבה.

גם שורש הרע הוא שורש הגאווה. גואה מעל שאר הרצונות.

 

נשארו כלים דעגולים שבהם אסור לקבל.

עכשיו הבריאה בפלונטר- איך לקבל

 

הפיתרון לפלונטר- פטנט חדש- מסך

מאפשר לבנות רצון חדש . לא רצון שנתן לי הבורא. גם מהבחירה של הנברא ביתר דבקות, באהבה.

אני רוצה לקבל מתוך אהבה. המסך בונה את האהבה על ידי זיווג דהכאה.

 

מה נעשה? האדם בא לידי ניסיון בחיים ומושך את האור. בא למקום שהעולם מציג לו צורות של הנאה (תפוח טיול שוקולד…) העולם מזמן לנו מפגש. הצורה הבסיסית ביותר- אני רוצה להיפגש עם העולם כדי להנות. יש לי תנאי. כשאני פוגש את האור אני פוגש את הרצון שלי להנות אבל יש לי אידאה של הבחירה ביתר דבקות. אני מסרב לקבל, דוחה את האור ומהסרוב הזה- מאור חוזר הנדחה ומהאידאה ומהרצון לקבל- נוצר כלי חדש

 

אני מאמין באהבה- כמה שאני מאמין באהבה- כך מותר לי לקבל.

כל התורה כולה אם כך לזה מכינה אותנו.

מטעם שהקב"ה רוצה לתת לי ואני רוצה להגיע לאהבה.

 

נוצר פרצוף גלגלתא- לא הצליח לקבל את כל האור. מה שלא קיבל נשאר כאור מקיף.

אור מקיף דוחק . נעצר האור ויש לחץ עכשיו.

אני לא יכול לעצור את ההתקדמות שלי.

 

אם בחרנו ביתר דבקות. בחרנו שרוצים לקבל את כל האור בע"מ להשפיע.

לכן התנועה הזאת של האור מקיף היא תנועה המכריחה אותך להתקדם.

 

המצוי והרצוי.

המציאות תכריח אותך להתקדם…

צריך שיהיה מטוסים, לווינים, אינטרנט.

הכל יותר מהיר. חייב התפתחות. המציאות מכריחה אותנו.

עכשיו כאשר נוצר פרצוף הוא נוצר בראש תוך וסוף

הכלי הוא בלב

 

אחר כך המחשבה שעשינו- אז מתפשט האור לגוף- לטבור- עד כאן טוב האור

מטבור ולמטה- אי אפשר לקבל את האור. לאחר הביטוש בגלל שאי אפשר לקבל את האור, המסך מזדכך. אני רוצה להמשיך להתקדם. אני רוצה עוד דברים איתם להתקדם.

המסך מגיע לראש- מתקדם לפרצוף הבא

עולות רשימות ממעלה למטה- שני סוגי רשימות

 

דהתלבשות- זיכרון ממה נהניתי

דעוביות- כמה אני יכול לקבל בעל מנת להשפיע. כמה אני יכול לייצר אמונה.

ירדנו מגלגלתא לפרצוף יותר נמוך כמו מד' לג'.

 

יש לנו

ד' עוביות ג' התלבשות

יוצאים 2 זיווגים

הזכר- מחבר אותי למה היה קודם- מחשבה מופשטת- צד הצורני

הנקבה- מחשבה פרקטית שצריכה להתחבר.

 

אחרי הזיווג של הנקבה שהתפשט לראש תוך סוף, צריכים להתקדם יותר באמונה

מאתגרים אותנו ביותר חלקים ההולכים ונהיים יותר נמוכים

נוצרים 5 פרצופים

גלגלתא, ע"ב ס"ג מ"ה ו"בן

כולם שם יקוק במילויים השונים. האחרון במילוי ה'- הנקרא ב"ן

כולם לפי הגימטריה.

מצד אחד הוספתי עוד פרטים, מצד שני תרם גם לכלל.

יצאו 5 פרצופים לפי ה' בחינות שבמסך.

 

סקירה כללית

יצאו 5 פרצופים. על ידי הזדככויות.

ולמדנו גם טנת"א

 

בתוך התהליך

טעמים – ההתפשטות הראשונה של הפרצוף ממעלה למטה

הנקודות- בדרך ההזדככות- כל פעם עולים מד לג' לא' כל הפרצופים היוצאים בדרך

תגין- הרשימות מהטעמים

אותיות- הרשימות מהנקודות

עד כאן הסיכום